شرکت های دانش بنیان ایرانی در مسیر بومی سازی بسیاری از فناوری هایی که پیش از این وابسته به نمونه های خارجی بود قدم بر می دارند.

سیستم هوشمند

به گزارش همشهری آنلاین: در تازه ترین حرکت، یک استارتاپ ایرانی توانسته با موفقیت سیستمی طراحی و راه‌اندازی کند که به طور هوشمند فروشگاه، انبار و خط تولید را با استفاده از تکنولوژی شناسایی از طریق امواج رادیویی یا RFID مدیریت و امکان رهگیری محصول از ابتدای خط تولید تا مرحله فروش را فراهم می‌کند.

به گزارش همشهری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره این سیستم هوشمند بومی این طور توضیح داد: تسریع روند کسب‌وکار با افزایش دقت، ارتقای امنیت و افزایش سرعت به بالاترین حد ممکن از جمله ویژگی‌های بارز این سیستم است. علاوه بر این، نمایش فهرست محصولات نیز به سادگی و دقت از طریق این سیستم امکان‌پذیر است.

نوری ادامه داد: این استارت آپ همچنین نیازمندی‌های سخت‌افزاری کسب‌وکارها را نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند. از جمله این نیازمندی‌ها می‌توان به انواع تگ‌های RFID، ریدرهای برد بلند RFID و ریدرهای دستی RFID اشاره کرد. همچنین، این سیستم مدیریت و هوشمندسازی از دو پنل مختلف «پنل سرکارگر خط تولید» و «پنل مدیریت تحت وب صاحب کسب‌وکار» برخوردار است.

به گفته نوری، از مهمترین ویژگی های این سیستم این است که امکان ثبت داده و اطلاعات، بررسی محصولات خوانده شده در خط تولید و نمایش لیست محصولات را برای کارفرما انجام می‌دهد. همچنین در پنل مدیریت تحت وب، آنالیز داده به صورت لحظه‌ای، دسترسی به بخش‌های مختلف انبار و خط تولید و تحلیل و بررسی داده انجام می شود. این امکانات باعث می‌شوند که مدیران کسب‌وکار بتوانند با استفاده از داده‌های به‌روز و دقیق، تصمیم‌گیری‌های بهتری انجام دهند و روند کسب‌وکار خود را بهینه کنند.

بیشتر بخوانید:

نوری در خصوص مزیت این سیستم نسبت به نمونه مشابه خارجی، گفت: سیستمی که ما طراحی کرده ایم سرعت خط تولید تا فروش محصولات را به بیشترین حد می رساند که به دلیل کاهش گلوگاه‌ها در خط تولید و تحلیل‌های دقیق و به‌روز سیستم تحت وب است.

هزینه این محصولات بسته به نیاز مشتری بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر است که برای کسب‌وکارها اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه به شمار می‌آید.

کد خبر 858094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha